بی رحم فارغ التحصیل سینمایی دانشگاه دنیای مد

بی رحم: فارغ التحصیل سینمایی دانشگاه دنیای مد بازیگران پیکاسو تصویری بازیگر سینما ستاره تصویر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری آقای روحانی باز هم رییس جمهور شد، ولی ما هنوز مستأجریم!

    با وجود نیم قرن فعالیت هنری و حضور در آثار بسیاری در سینما، تئاتر و تلویزیون، او نیز مدتی است به نسبت گذشته کم کار شده است است و کمی از شرایط موجود و بی توجهی

    آقای روحانی باز هم رییس جمهور شد، ولی ما هنوز مستأجریم!

    آقای روحانی باز هم رییس جمهور شد، ولی ما هنوز مستأجریم!

    عبارات مهم : تئاتر

    با وجود نیم قرن فعالیت هنری و حضور در آثار بسیاری در سینما، تئاتر و تلویزیون، او نیز مدتی است به نسبت گذشته کم کار شده است است و کمی از شرایط موجود و بی توجهی مدیران فرهنگی به بازیگران پیشکسوت گله مند هست. همچنین از تعهداتی که بعضی تهیه کننده ها نسبت به بازیگران به آن عمل نمی کنند. عزت ا… مهرآوران یکی از بازیگرانی است که سالهاست در فیلم ها و سریال های مختلفی با ژانرهای گوناگون حضور داشته هست. وی این آخرهای در مجموعه «لیسانسه ها» ایفای نقش کرد که یکی از سریالهای پرمخاطب شبکه سه محسوب می شد. مهرآوران این روزها دو مجموعه تاریخی «ستارخان» و کمدی «افسانه هزارپایان» را روی آنتن دارد. از این رو بانی فیلم با او اطراف حضورش در این دو مجموعه گفت و گویی داشته که در ادامه می خوانید:

    آقای مهرآوران همچنان مشغول بازی در مجموعه های «ستارخان» و «افسانه هزارپایان» هستید؟
    – بازی من در سریال «ایراندخت» که بخش از آن با عنوان «ستارخان» در حال پخش هست، به آخر رسیده، ولی همچنان درگیر بازی در کار شهاب عباسی هستم.

    بازی در «ستارخان» نخستین همکاری تان با محمدرضا ورزی بود؟
    – البته در سریال «معمای شاه» هم بازی کردم که نقش یک شاهنامه خوان را داشتم ولی حضور کوتاهی بود، ولی در «ایراندخت» حضور بیشتری در سریال دارم. گرچه فکر می کنم در این مجموعه هم حضورم کوتاه بود.

    آقای روحانی باز هم رییس جمهور شد، ولی ما هنوز مستأجریم!

    شما یکی از بازیگران توانمند و حرفه ای هستید که این آخرهای کمتر در آثار تصویری حضور پیدا می کنید. آیا پیشنهادها راضی کننده نیستند و یا شما ترجیح می دهید تئاتر کار کنید تا فیلم و سریال؟
    – اگر شرایط به گونه ای باشد که بتوانم تئاتر کار کنم، قطعاً در سینما و تلویزیون کار نمی کنم. ولی خب اوضاع تئاتر مشخص است و این را همه می دانند ونیازی نیست که من باز هم تکرار کنم. من هنوز مستأجرم و به اجبار باید در کنار تئاتر، جهت امرارمعاش سریال هم بازی کنم. وگرنه به خواست خودم باشد، فقط تئاتر کار می کنم.

    با وجود این همه سال فعالیت در عرصه هنر، هنوز هم با پرسشها معیشتی روبرو هستید؟
    – من کارشناس تئاتر بودم و بازنشسته هستم. ولی همچنان مستأجرم و همان طور که می دانید با کار در تئاتر نمی توان مخارج زندگی را تأمین کرد. از این رو گاهی هم در کارهای تصویری حضور پیدا می کنم. البته در یک مراسم افطاری که رییس جمهور از بازیگران و صورت های معروف دعوت کرد، من هم بودم و با ایشان صحبت و تقاضا کردم وام به من داده شود تا بتوانم منزل ای را که در آن سکونت دارم، خریداری کنم و به جای آن وام، حقوق بازنشستگی من را بردارند. ولی اصلاً خبری نشد! البته آقای روحانی باز هم رییس جمهور شدند و ولی ما همچنان مستأجریم! به هر حال من ۶۸ سال دارم و با این شرایط سنی به هر حال توان آدم کم می شود و نمی تواند مثل گذشته کار کند. گرچه من تلاش دارم این آخرهای در چند سریال بازی کنم. البته منظور این نیست که از کار خسته می شوم؛ نه، از شرایط بعد از کار خسته می شوم.

    منظورتان تعهداتی است که بعد از کار به آنها عمل نمی شود؟
    – بله، معمولاً به تعهدات که عمل نمی شود! آن هم در شرایطی که من دیگر توان بازی در چند کار را ندارم. بنابراین اکتفا می کنم به همان یکی- دو کار که آن هم در نتیجه همین می شود که می بینید. متأسفانه بعضی از دوستان به تعهداتشان در قبال بازیگران عمل نمی کنند. به من امسال سه کار سینمایی پیشنهاد شد که به علت بازی در سریال نتوانستم در آن فیلم ها حضور داشته باشم.

    فیلم ها در جشنواره حضور داشتند؟
    – بله. ولی به علت تداخل زمانی این وقت ها را از دست دادم. می خواهم بگویم اگر سیاست گذاران فرهنگی باور دارند که تئاتر و هنرهای نمایشی اعتبار فرهنگی یک جامعه هستند و به نوعی تاریخ سازی کنند، از طریق هنر یک هنرمند این اتفاق می افتد. یعنی یک هنرمند می تواند ساختن فرهنگ و تاریخ سازی کند و خود هنرها هستند که نگهبانان تاریخ یک ملت هستند. ارزشهای فرهنگی در دنیا حرف اول را می زند. تئاتر و هنرهای دیگر نشانه های خلاقیت های بالای یک ملت هست. من هیچ وقت تقاضای پول بی برگشت که نداده بودم. من وامی می خواستم تا بتوانم منزل ای را که ۲۰ سال است در آن مستأجرم بتوانم خریداری کنم تا با این سن و سال مستأجر نباشم. من ۵۰ سال زندگی ام را جهت تئاتر گذاشته ام و دوست داشتم شرایطی مهیا بود که بتوانم فقط تئاتر کار کنم.

    با وجود نیم قرن فعالیت هنری و حضور در آثار بسیاری در سینما، تئاتر و تلویزیون، او نیز مدتی است به نسبت گذشته کم کار شده است است و کمی از شرایط موجود و بی توجهی

    همچنان تدریس هم می کنید؟
    – خیر. سالهاست که تدریس نمی کنم و می دوم جهت اینکه زندگی نکنم! متأسفانه هیچ نهاد و یا سازمانی هم نیست که از هنرمند حمایت کند. ما مجبوریم در کنار عالی ترین سریالها، بدترین و میانگین ترین سریال ها را هم بازی کنیم. سیاست گذاران فرهنگی باید توجه کنند یک بازیگری در این شرایط سنی و با داشتن حداقل ۱۶ اثر چاپ شده است هنری و جوایز متفاوت آیا باید جهت اینکه بتواند اجاره منزل اش را پرداخت کند، در کارهایش خوب و بد کار چندان ملاک گزینش نباشد.

    اما من فکر می کنم با تمام این شرایط شما و بازیگرانی مثل شما تلاش می کنند از بین پیشنهادهایی که می شوند، عالی ترین گزینه را گزینش کنند.
    – بله، ولی یک جایی دیگر گزینش می شوی پیش از اینکه حق گزینش داشته باشی و این تنها مسئله من نیست، مسئله بسیاری از بازیگران و صورت های معروف هست. البته من سریال «لیسانسه ها» را که بازی کردم، دوست داشتم و فکر می کنم یکی از سریالهایی بود که طنز بسیار اوج و دور از هجوی داشت. ولی هر لحظه چنین شرایطی پیش نمی آید که بتوان در یک کار خوب و حرفه ای بازی کرد و از طرفی مردم هم خوب استقبال کنند.

    می توان گفت «لیسانسه ها» از آن کارهایی بود که توانست ذائقه مخاطب را در ژانر طنز عوض کردن بدهد نظر شما در این باره چیست؟
    – قطعاً ما می توانیم سریال هایی بسازیم که مخاطب جذب سریالهای خودمان شود. اگر چه اعتقاد دارم هنر، مرز ندارد. ولی مرزی که در آن خلق می شود، زیاد به فرهنگ آن جامعه نزدیک است و جامعه را به خودش جذب می کند.

    من هنگامی که «وضعیت سفید» را بازی می کردم، تازه فهمیدم ما خیلی می توانیم از این دست کارهایی که مورد علاقه مردم قرار بگیرد انجام بدهیم. ما در این زمینه ها هم قدرتش را داریم و هم سوادش را. مدیریت فرهنگی در انجام چنین کارهایی خیلی مؤثر است.

    آقای روحانی باز هم رییس جمهور شد، ولی ما هنوز مستأجریم!

    ببینید ما جشنواره های مختلفی در زمینه تئاتر داریم، ولی هیچ کدام از این جشنواره ها به صورت آرمانی برگزار نمی شوند؛ بلکه به صورت آماری برگزار می شود! ما هنگامی که تئاتری را که منتخب جشنواره است می بینیم، واقعاً افسوس می خوریم که از میان این همه تئاتری که اجرا شد، چنین کارهایی گزینش می شوند. در صورتی که تئاتر ما یک سر و گردن از تئاترهای خارجی بالاتر هست. اگر چه که معیار من خارجی و غیرخارجی نیست. منظور من خود تئاتر است که یک هنر نامیراست و همیشگی و تاریخ ساز است.

    اگر اجازه بدهید به سریال هایی که روی آنتن دارید بپردازیم. سریال «ستارخان» که یک کار تاریخی است و مخاطبان خودش را دارد. ولی «افسانه هزارپایان» که از شبکه نسیم پخش می شود، یک طنز فانتزی و نویی هست. آن هم جهت مخاطبی که به دیدن چنین کارهایی عادت ندارد. با این حال بازتاب این سریال را در بین مخاطبان تا الان چگونه دیدید؟
    – بازتابش بسیار خوب بوده هست. اگر چه چند قسمت زیاد از این سریال پخش نشده هست. شهاب عباسی قصه ای را ساخته که وقت و مکان مشخصی ندارد و در این قصه، از یک کمدی خوب استفاده کرده است تا مردم را بخنداند. اگر چه که در «لیسانسه ها» هیچ باجی به مخاطبانش جهت خنده نمی داد و اگر خنده ای هم بود، خنده فکر شده است ای بود که این نوع خنده در طنز ماندگار هست. از سویی دیگر ساخت «افسانه هزارپایان» هم نیازمند یک جسارت خاصی بود که در این شرایط کارگردان بیاید و قصه ای را بسازد که نه وقت دارد و نه مکان و مخاطب باید با خود قصه ارتباط برقرار کند.

    به هر حال عوض کردن دادن ذائقه مخاطبی که با دیدن یک نوع طنز در سریالها خندیده و عادت دارد، کار مشکلی است؟
    – بله، ولی امیدوارم همانطور که شما گفتید این ذائقه عوض کردن کند و تلویزیون هم بتواند خوراک بهتری به مخاطبانش بدهد. به هر حال سروش صحت و شهاب عباسی با این دو سریال تلاش کردند تا کارهای خوب و طنز متفاوتی را به مخاطبانش ارائه بدهند. از طرفی مردم هم جهت اینکه ذائقه ارزش عوض کردن کند، گارد نمی گیرند. اتفاقاً از دیدن این نوع کارها نیز لذت می برد. ولی نمی دانم آیا از چنین کارهایی آنطور که باید حمایت نمی شود.

    با وجود نیم قرن فعالیت هنری و حضور در آثار بسیاری در سینما، تئاتر و تلویزیون، او نیز مدتی است به نسبت گذشته کم کار شده است است و کمی از شرایط موجود و بی توجهی

    منظور من این نیست که تلویزیون از صبح تا شب کار طنز پخش کند. ولی یک سری قواعد باید در تلویزیون و تئاتر رعایت شود که متأسفانه نمی شود. از طرفی هنرمند باید جهت خلق یک اثر فاخر حمایت شود. ما هنرمندانی داریم که در بدترین شرایط، عالی ترین را ارائه می دهند. باید از آنها حمایت شود و به آنها توجه شود. نمی توان یک نسخه را جهت چهل سال نوشت. شما ببینید جشنواره فجر امسال با سال ۷۰ چه فرقی کرده است؟ فقط دبیر جشنواره عوض شده است است! هیچ تفاوتی با هم ندارند. هنر شوخی بردار نیست.

    شما ببینید هنرمندانی چون: مشایخی، کشاورز و نصیریان اگر در یک کار فقط یک جا حضور داشته باشند و سر صحنه هم حرکتی هم نکنند، بی حرکتی ارزش هم پر از تجربه ای است که مردم را جذب می کند. آنها می دانند که سر صحنه چگونه بایستند و حرکت نکنند، ولی تماشاگر را به خودشان جذب کنند. این بازیگران و صورت های معروف باید از هر نظری تأمین باشند، ولی آیا این اتفاق افتاده است؟! نمی شود که این بازیگران و صورت های معروف در منزل بنشینند و به جایشان افرادی به سینما و تلویزیون بیایند که یکبار مصرف هستند و توان دوام ندارند. لذت هنر در زحمت بردن است.

    آقای روحانی باز هم رییس جمهور شد، ولی ما هنوز مستأجریم!

    واژه های کلیدی: تئاتر | سریال | مجموعه | جشنواره | بازیگران | تلویزیون | تلویزیون | فیلم و سریال | مجموعه تاریخی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار